søndag den 29. juli 2012

Lidt om Byg Lyd

Jeg har bygget forskellige lydprojekter i gennem årene. Nogle har bare været sjove eksperimenter udi lyd, hvor noget der er set på internettet eller hørt om lige skal prøves selv. Andet har været instrumenter, effektpedaler og sequencere til mit virke som noisemusikant.

Da jeg selv i sin tid er startet pga. en workshop i circuit bending vil jeg med Byg Lyd gerne nå ud til andre byggere af diverse lyd udstyr, for at bygge i fællesskab og skabe et forum hvor man kan trække på hinandens erfaringer og hjælpe nogle nybegyndere i gang.

Formen er tænkt som en åben workshop lidt efter hackerspace modelen, hvor folk møder op enten med et projekt de er i gang med eller med et ønske om at blive hjulpet i gang med et projekt man har set eller hørt om.
Jeg kan i den sammenhæng være behjælpelig med gode råd og erfaringer omkring indkøb af diverse komponenter og lign.

De teknikker har jeg rodet med er hovedsagligt circuit bending af lydlegetøj og keyboards. Derudover har jeg bygget nogle effektpedaler fra bunden, hvor jeg selv har tegnet og ætset print til. Jeg har også lavet nogle få ting i Pure Data., som er et visuelt objektorienteret programmeringssprog til musik.
Man kan også kigge forbi og få hjælp til måske lige at få fixet batterikablet på ens favorit pedal eller lignende småreparationer.
Jeg er også  altid frisk på et sjovt lyd eksperiment være det sig gulerodstrompeter, synths styret af grafittegninger eller andet spændende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar